Rabu, 2 Julai 2008

Mari miliki KUASA


"Kuasa adalah satu kebolehan untuk menggerakkan sesuatu perkara.Kuasa juga adalah kebolehan untuk menghentikan sesuatu perkara"

Lampu isyarat mempunyai kuasa untuk menghentikan kenderaan yang sedang bergerak.Ia juga mampu menggerakkan kenderaan yang sedang berhenti.Andai kata suatu hari nanti lampu isyarat ini sudah tidak mampu untuk melaksanakan tugasnya maka bolehlah dianggap lampu ini sudah tidak mempunyai kuasa.Maka pada saat itulah kita perlu menggantikannya supaya tugas tersebut masih boleh dijalankan.

Tidak mustahillah jika kita perhatikan ketika berlaku kesesakkan lalu lintas yang melampau,polis trafik pasti akan mengambil alih tugas lampu isyarat.

Sekiranya seseorang itu sudah tidak mampu untuk menjalankan yang hak dan menghentikan yang bathil adakah kita masih mahu mengharapkan padanya?Apakah kita masih menganggap mereka sebagai pihak berkuasa?Apakah tiada detik didalam hati kita untuk menukar mereka?

Nantikan buku bertajuk "KUASA"...buku yang akan ditulis oleh saya sendiri insyaallah.Sebenarnya cita-cita untuk menulis buku ini lebih lama daripada menulis dalam blog.Apalah ade dalam blog nih (dalam nada sindiran)

Tiada ulasan: